Česta pitanja

Najčešća pitanja naših korisnika na jednom mjestu i odgovori.

O platformi Tržnica.hr

Što je Tržnica.hr - nacionalna Internet tržnica?
Ovo je online platforma na kojoj poljoprivredna gospodarstva na jednom mjestu nude svoje proizvode koji su iz njihove vlastite poljoprivredne proizvodnje. A svatko tko želi domaće proizvode može ih naručiti i kupiti preko Tržnica.hr platforme direktno od proizvođača. Za kupnju su dostupni proizvodi koje odlikuje domaća proizvodnja i provjerena kvaliteta.

Tko je osmislio i podržao projekt?
Ovaj digitalizirani način ponude proizvoda i mogućnosti pretraživanja i kupnje uspostavljen je kroz projekt Svjetske banke, a sufinanciran je sredstvima Europske unije. Vlasništvo online platforme pripada Ministarstvu poljoprivrede Republike Hrvatske.
Na ovaj način omogućava se malim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima vrijedan kanal prodaje i mjesto za besplatan plasman svojih proizvoda iz vlastite proizvodnje i uzgoja. Platforma je besplatna za korištenje i svim kupcima koji žele birati provjerene domaće proizvode.

Tko može kupovati putem platforme i biti kupac proizvoda?
Svatko tko želi svježe, domaće i zdrave proizvode može pretraživati, birati i kupovati proizvode. Korištenje platforme i naručivanje proizvoda od proizvođača je besplatno.
Narudžba prema proizvođaču može se kreirati jednostavnim dodavanjem proizvoda u online košaricu, a naručivati mogu i svi korisnici bez obzira jesu li registrirani ili ne. Proizvođač će zaprimiti narudžbu putem svog profila proizvođača i prema istoj pripremiti isporuku svojih proizvoda.

Tko je proizvođač i tko može ponuditi svoje proizvode?
Proizvođač je svatko tko nudi proizvode iz vlastite proizvodnje ili uzgoja. Proizvođač prilikom postavljanja svog poljoprivrednog gospodarstva na digitalnu tržnicu treba upisati važeći MIBPG - matični identifikacijski broj poljoprivrednog gospodarstva koji je i dokaz da je poljoprivredno gospodarstvo upisano u Upisnik poljoprivrednih gospodarstva kod Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.

Koji su uvjeti korištenja platforme te prodaje i kupnje na Tržnica.hr?
Sve upute i uvjeti korištenja ove platforme kao i uvjeti kupnje i prodaje putem platforme nalaze se ovdje: Pravila i uvjeti korištenja.

Što trebam znati oko uvjeta dostave?
Cijena, rokovi i način dostave ovisi o odabranoj opciji dostave prilikom narudžbe. Svaki proizvođač sam može uređivati opcije koje su dostupne za isporuke proizvoda, pa tako i unosi cijenu za vlastitu dostavu, a cijene za kurirske službe se izračunavaju prema njihovom službenom cjeniku.

Kako se koriste i obrađuju moji osobni podaci?
Iznimno nam je važna zaštita osobnih podataka svih naših posjetitelja i korisnika platforme, a koja su pravila privatnosti na našoj stranici pročitaj ovdje - Zaštita osobnih podataka. Na ovaj način omogućava se malim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima vrijedan kanal prodaje i mjesto za besplatan plasman svojih proizvoda iz vlastite proizvodnje i uzgoja. Platforma je besplatna za korištenje i svim kupcima koji žele birati provjerene domaće proizvode.

Kako mogu kontaktirati korisničku podršku ako imam pitanja ili jednostavno želim nešto komentirati?
Tvoje mišljenje nam je izuzetno važno, stoga bismo ga voljeli čuti, pa nam se sa svojim komentarima uvijek možeš javiti putem obrasca za podršku. Ako naiđeš na bilo kakve poteškoće, također ćemo ti rado pomoći i asistirati da imaš sve potrebne informacije oko korištenja platforme.

Za kupce i proizvođače

Kako mogu kupovati domaće proizvode?
Na stranici ili na svojem profilu popuni online košaricu s proizvodima koji su ti potrebni i koje želiš, pregledaš ih u području Košarica te klikneš na Dovrši narudžbu. Svi proizvodi koji se nalaze u košarici su poslani kao narudžba poljoprivrednim proizvođačima i oni ti se javljaju s daljnjim uputama oko preuzimanja/dostave pošiljke. Za sve potrebne korake provjeri detaljnije Upute za kupce.

Kako mogu prodavati vlastite proizvode?
Klikni na „Ponudi proizvode“ koji se nalazi na početku stranice i unesi sve potrebne podatke ispravno i klikom na „Registriraj“ tvoji podaci se šalju moderatorima stranice koji provjeravaju točnost i ispravnost podataka. Nakon što moderatori stranice odobre profil stići će ti e-mail s pristupnim podacima za profil proizvođača Moja trgovina Sve detaljne korake provjeri u dokumentu Upute za prodavače.

Koje su opcije plaćanja za proizvode?
Svoje proizvode iz košarice plaćaš po pouzeću – dakle, direktno proizvođaču ili dostavljaču prilikom dostave. U slučaju da imaš više narudžbi od različitih proizvođača u istoj košarici, ne brini, po dostavi pojedinih proizvoda plaćaš upravo za njih.

Želim provjeriti status svoje narudžbe, kako to mogu učiniti? 
Sve svoje statuse provjeriš na Moj profil -> narudžbe, a ovo su mogući statusi i značenja:
  • Narudžba otvorena -> kreirana je narudžba prema Proizvođaču;
  • Narudžba u dostavi -> narudžba je prihvaćena od strane Proizvođača i spremna je za odabranu opciju dostave;
  • Narudžba isporučena i zatvorena -> narudžba je predana kupcu i plaćena;
  • Narudžba nije uspjela -> kupac nije preuzeo svoju narudžbu po dostavi;
  • Narudžba odbijena -> Proizvođač nije u mogućnosti prihvatiti narudžbu te je istu odbio;
  • Narudžba otkazana -> kupac odustaje od kupnje i otkazuje narudžbu;
  • Prednarudžba za proizvod -> proizvod koji je najavljen, ali još nije dostupan za prodaju;
  • U očekivanju poziva -> Proizvođač treba kontaktirati Kupca koji očekuje više informacija na poslani upit putem kontakt broja ili e-maila.
Svaku promjenu statusa dobit ćeš i na svoj e-mail putem kojeg je narudžba napravljena.
Oni koji se nisu registrirali na platformu, mogu provjeriti svoje narudžbe tako da upišu ili broj narudžbe upisivanjem u Moj profil -> Prati narudžbe.

Želim kontaktirati prodavača prije same narudžbe, kako to mogu učiniti?
Kada gledaš detalje proizvoda bit će ispisane i informacije o poljoprivrednom proizvođaču i klikom na „Kontaktiraj proizvođača“ šalješ poruku putem platforme. Super je opcija da će se sve poruke prikazati na jednom mjestu pod Moj profil –> Poruke.
Ako još uvijek nemaš registriran račun, u tom slučaju možeš pogledati kontakt informacije koje poljoprivredni proizvođač sam ostavi i dopusti da su javno vidljive klikom na ime OPG-a prilikom pregledavanja detalja proizvoda ili potraži proizvođača na stranici Popis proizvođača i tamo saznaj kontakt podatke.

Kako preuzimam svoje proizvode? Koje su opcije dostave?
Ovisno od proizvođača do proizvođača koje opcije preuzimanja i/ili dostave nudi. Prilikom dovršavanja narudžbe vidjet ćeš dostupne opcije i možeš sam odabrati. Opcije koje ti se mogu prikazati su: osobno preuzimanje kod proizvođača gdje se dogovarate o vremenu preuzimanja, osobno dostavljanje proizvoda od Proizvođača ili opcije kurirske službe koje sam proizvođač označi dostupnima.
Cijena dostave ovisi o odabranom načinu dostave. Proizvođači unose iznos za vlastitu dostavu, a cijene za kurirske službe se izračunavaju prema njihovom službenom cjeniku.
Vremenski rok dostave ovisi o odabranoj opciji dostave, stoga jedna narudžba može stići u više različitih paketa i od više proizvođača, tako da proizvodi mogu pristizati i nekoliko dana.

Gdje mogu unijeti svoju lokaciju za prepoznavanje opcija dostave?
Prilikom pregledavanja detalja proizvoda kod Vrijeme i cijena dostave nalazi se opcija klika na Tvoj grad i tu možeš unijeti svoju lokaciju. Kada počneš utipkavati prva slova, karta će ti sama ponuditi opciju lokacije i klikom na ime grada isti potvrđuješ.
Ako imaš registriran profil, već upisanu adresu za dostavu platforma će koristiti da ti pokaže opcije dostave. Za slučaj da nemaš registriran profil na zadnjem koraku prilikom dovršetka narudžbe jednostavno dodaš svoju adresu, ime svog grada i ostale podatke za narudžbu.

Sustav mi nudi različite mogućnosti dostave za različite proizvođače, zašto?
Opcije dostave postavlja proizvođač sam, tako da je moguće prilikom zadnjeg koraka narudžbe vidjeti kako jedan poljoprivredni proizvođač nudi opcije da se paket šalje i putem kurirske službe, a drugi ne. Moguće je od svakog proizvođača odabrati različite opcije dostave za svaku narudžbu.

Zanima me status dostave, gdje to mogu provjeriti? Moja očekivana pošiljka proizvoda nije stigla.
Ako je odabrana opcija slanja kurirskom službom, tada trebaš provjeriti s proizvođačem ima li broj za praćenje dostave i putem istog provjeravaš koji je status. U slučaju da će ti pošiljku dostaviti osobno proizvođač najbolje je da napišeš poruku putem platforme ili pošalješ e-mail/nazoveš direktno proizvođača i pitaš.
U slučaju da ti se pokušalo uručiti naručene proizvode, ali te u tom dogovorenom trenutku nije bilo na adresi dostave, proizvođač će na platformi promijeniti status u Narudžba nije uspjela i možeš kontaktirati proizvođača ili provjeriti da te već nije kontaktirao oko sljedećih koraka kako da ti se uruče proizvodi.

Dostavljeni su mi pogrešni proizvodi i/ili proizvod koji mi je stigao nije zadovoljavajući prema očekivanome i prikazanome na portalu, što mogu učiniti?
Ova Tržnica.hr u digitalnom svijetu je mjesto koje povezuje proizvođače i kupce, odgovornost za ispunjavanje očekivanja je potpuno na proizvođaču koji nudi svoje proizvode. Stoga, predlažemo da kontaktiraš proizvođača i dogovoriš se s njim. Naravno, ako se ne uspijete dogovoriti i želiš napraviti pritužbu ili uspiješ i želiš pohvaliti proizvođača, tu smo za tebe i možeš nas kontaktirati, a više informacija kako saznaj na: Podrška.

Želiš podijeliti svoje komentare s nama? Super, mi želimo čuti tvoja pozitivna iskustva, ali i nezadovoljstvo.
Imaš pozitivno iskustvo s nekim proizvodom i komunikacijom s proizvođačem? Izvrsno, piši nam.
Možda ti način dostave nije ispunio očekivanja? Žao nam je to čuti, javi nam više detalja kako bismo mogli vidjeti što se točno dogodilo.
Imaš poteškoća oko korištenja platforme? Neki segmenti ne rade po tvom očekivanju? Ili te uveselilo kako ti je možda baš platforma omogućila jednostavniji plasman i/ili kupnju domaćih proizvoda?
I za pozitivna i za manje ugodna iskustva tu smo za tebe i želimo čuti tvoje mišljenje. Piši nam i pošalje više informacija putem kontakt forme na stranici: Podrška.